Archive for april, 2011

Bagsværd sø med 17kg på ryggen

lørdag, april 30th, 2011

Ja så blev det lige igen en tur rundt om Bagsværd sø med urets retning. Det var en god tur og i dag mindre tænksom. Det nærmeste jeg kom var noget om retning for fødderne og hvordan går jeg bedst for at få optimal udnyttelse af mine sko og beskytte min fødder og ben bedst muligt. Det er simpelthen dejligt, som det renser ud i sindet at gå disse ture. Det kan jeg varmt anbefale til andre.

Fakta: 8.65 km på 1:33 timer med 5,6 km i timen i gennemsnit. Det betyder næsten en km i timen med ekstra vægten. Jeg vejede 115,9kg ud og 114,9kg hjem.
Det er dejligt med mit fantastiske nye pulsur. Jeg kan virkeligt følge med i udviklingen og finde det bedste tempo for mig at gå med.

1. Etape Åstorp – Hullbäcka 12,5 km

søndag, april 24th, 2011

Påskevandring 2011
Etapen er udført den 21.04.2011 af Jørgen solo

Da jeg kom i gang igen med at gå var det rigtigt dejligt. Det førte så til at jeg kom til at tænke på at gå en længere tur og med overnatning i det fri på en eller anden måde. Derfor kom jeg så i tanke om at jeg tidligere (i 80erne) havde gået denne tur med nogle venner. Hvorfor så ikke gøre det igen. Sådan blev det. Det blev til at gå turen alene.

Turen til Åstorp og tilbage fra Røstånga.
Jeg tog afsted fra Bagsværd med S-tog og videre med tog til Helsingør fra Østerport st. Over med færgen til Helsingborg. Fra Helsingborg tog jeg så med tog bus til Åstorp. Det var en dejlig tur i fint solskinvejr. Efter at have orienteret mig fandt jeg en dejligt lille Caffeteria.

Tog afsted fra Åstorp kl. 14.30 efter at have spist en dejlig ret på en lille Cafeteria. Det første jeg mødte var den grusgrav, som jeg husker vi for 30 år siden kom igennem da vi var færdige med gå turen. Denne gang gik jeg rundt om den oppe og kom herved ud på hovedvejen, hvor jeg søgte mod Skåneleden og fandt den efter en lille kilometer. Nu var jeg endelig på vej.

Billeder fra turen:

Fakta: Afstand 12,5 km på 3 timer med en gennemsnitsfart på ca 4 km i timen.

Hjemmefra og hjemkomst
Jeg havde en vægt på 122,7 kg ud og jeg kom hjem den 23.04.2011 og havde da en vægt på 113,5 kg. Så noget havde jeg da taget af undervejs. Det var selvfølgeligt en del mad og væske, som jeg havde medbragt hjemmefra. Jeg mener min egen vægt med tøj var omkring 100 kg.
Egenvægt efter hjemkost 97,9 kg.

117,7 kg rundt om Bagsværd Sø!

tirsdag, april 19th, 2011

I dag luftede jeg min nye rygsæk. Den blev fyldt op med vandflasker således der var omkring 17 kg i den. Det var nu noget af en vægt at få på ryggen. Heldigvis har jeg jo gjort det før – så jeg havde ligesom taget på det. Turen rundt gik med rask fart og jeg nåede rundt med 6,2 km i gennemsnit i timen. Det er nu godt nok ret godt gået. Det giver også noget på forbruget kan jeg godt mærke. Jeg var væsentligt mere svedig end jeg er normalt på min tur. De mange km i Spanien sidder stadig i kroppen – så det var ikke noget belastning at tale om. Så godt gået Jørgen. Du er ved at være klar til at tage en tur i Søderåsen i Sverige.
Fakta om turen: 9,9 km på 1:38:59 svarende til 6,2 km i gennemsnit. det er nu godt nok med 17 kg på ryggen. Vægt ved afgang 117,7, vægt ved tilbagekomst 117,0 kg. Ingen væske indtaget på turen.

Bagsværd Sø, 9,4 km mod uret

lørdag, april 16th, 2011

Hej! Nu gik der lige en runde igen. Det varer ikke længe før der begynder at blive grønt derude. Det er en flot tid nu og jeg tror det bliver rigtigt meget flotere inden længe. Jeg nød turen og havde rigtigt godt af at gå i dag. Vi sad for meget i går og fik en god mad og øl. Det var nu også lækkert.
Fakta: 9,4 km tid 1:26:25 og med 6,5 km i gennemsnit. det er godt gået syntes jeg.

Søerne den 13.04.2011 7,9 km

torsdag, april 14th, 2011

Godt gået Jørgen. I går rundt om søerne med 7,9 km i dejligt vejr og uden regn – og noget overskyet. Det var en frisk tur med meget flot udsigt og jeg gav mig god tid. Det er godt nok noget siden. Jeg sluttede med mad på Restaurant Hanoi i Classensgade. Super lækkert.
Fakta: 7,9 km med 4,4 km i gennemsnit per time. Det var hyggeligt.